Nie tylko lekarz rodzinny – kampania NHS na temat wsparcia dostępnego dla Polaków w UK
Za sprawą tysięcy dodatkowych pracowników służby zdrowia pracujących w lokalnych społecznościach NHS England rozszerza wsparcie oferowane pacjentom w ich przychodniach lekarskich na terenie Wielkiej Brytanii. Kampania informacyjna mająca na celu zwiększenie świadomości na temat dostępnych usług jest rezultatem ankiety, która ujawniła, że jedna na trzy osoby w Anglii (36% respondentów) nie zdaje sobie sprawy z różnych opcji leczenia dostępnych dla nich w przychodniach lekarza rodzinnego.
2023-10-30, 20:23

Od 2019 r. ponad 31 000 dodatkowych pracowników zostało zatrudnionych na stanowiskach związanych ze zdrowiem i opieką w przychodniach w całym kraju. Oznacza to, że służba zdrowia została wzbogacona o dodatkowy personel, aby w razie potrzeby pomóc pacjentom uzyskać odpowiednią opiekę bez konieczności wizyty u lekarza rodzinnego lub pielęgniarki. 

 

Rozpoczynająca się kampania NHS England ma na celu poinformowanie o zakresie wsparcia oferowanego przez środowiskowe zespoły opieki zdrowotnej dostępne w całym kraju, w tym farmaceutów, służby medyczne zajmujące się zdrowiem psychicznym, ratowników medycznych, fizjoterapeutów czy pracowników środowiskowo-społecznych. 

 

Zawsze jest dostępna możliwość umówienia się na wizytę ze swoim lekarzem rodzinnym, jednak NHS odpowiada na informacje przekazywane przez pacjentów na temat ich potrzeb, inwestuje w szkolenie ponad 7500 pracowników, tak aby pacjenci mogli zostać przyjęci przez odpowiedniego pracownika służby zdrowia lub specjalistę w swojej dziedzinie. Na przykład, jeśli pacjent odczuwa ból mięśni, zostanie dla niego zarezerwowana wizyta u fizjoterapeuty. 

 

Ponad dwie na trzy ankietowane osoby stwierdziły, że są zadowolone z opieki wyspecjalizowanego pracownika służby zdrowia, zauważając, że wizyta u lekarza rodzinnego nie zawsze jest konieczna. 

 

Profesor Bola Owolabi, dyrektor NHS ds. poprawy nierówności w opiece zdrowotnej, powiedział:

„Niezwykle ważne jest, aby wszyscy zrozumieli, że przychodnia to o wiele więcej niż lekarz rodzinny. Ta kampania jest ważnym krokiem w kierunku pomocy ludziom we wszystkich społecznościach w zrozumieniu pełnego zakresu usług, które są obecnie dostępne oraz w pomaganiu nam w zmniejszaniu nierówności w dostępie do opieki zdrowotnej.

 

Jako lekarz pierwszego kontaktu wraz z zespołem różnych wyspecjalizowanych pracowników służby zdrowia w mojej przychodni, widzimy pozytywy korzystania z opieki i wsparcia różnych specjalistów. Niezależnie od tego czy są to ćwiczenia, które pomagają wyleczyć uraz mięśni, czy pomoc w rozwiązaniu problemu mieszkaniowego, który negatywnie wpływa na zdrowie psychiczne”.

 

Dr Mike Borowicz, lekarz rodzinny w Paston & Werrington Health Centre and Boroughbury Medical Centre w Peterborough, powiedział:

„Wiemy, że pacjenci w naszej społeczności potrzebują wsparcia medycznego, a zapotrzebowanie stale rośnie. Dzięki tej nowej koncepcji dodatkowego personelu w zespołach przychodni, ludzie będą mogli udać się do specjalisty, który zapewni im odpowiednią opiekę medyczną i nie zawsze będzie to lekarz rodzinny. Mam nadzieję, że dzięki temu pacjenci będą mieli pewność, że są wspierani przez personel medyczny, który jest najbardziej odpowiedni w ich konkretnej sytuacji. Zachęcamy ludzi, do kontaktowania się ze swoim lekarzem rodzinnym w celu umówienia się na wizytę, gdy jej potrzebują i korzystania z łatwiejszej formy kontaktu, która jest teraz dostępna”.

 

Rekordowa liczba osób szuka wsparcia u swoich lekarzy rodzinnych, ale ponieważ jedna na pięć wizyt u lekarza rodzinnego ma miejsce z powodów niemedycznych, takich jak samotność lub szukanie porady w sprawie mieszkania lub długów, NHS chce mieć pewność, że także dla nich dostępna jest odpowiednia, wykwalifikowana pomoc. 

 

Aby wyjaśnić obecnie dostępne wsparcie, NHS England opublikował materiał wideo, w którym trójka ciekawskich dzieci zagląda za kulisy przychodni lekarskiej, aby spotkać się z niektórymi z tych specjalistów i dowiedzieć się więcej o tym, jak specjaliści pomagają pacjentom uzyskać potrzebną im opiekę. Jeszcze w tym samym roku zostanie wyemitowany film animowany skierowany do większej ilości społeczności etnicznych, wyjaśniający role poszczególnych pracowników służby zdrowia i będzie on przetłumaczony na wiele języków, w tym na rumuński i polski.

 

Na początku tego roku NHS England opublikował nowy plan dotyczący podstawowej opieki zdrowotnej a rząd zobowiązał się do zaoferowania ludziom wygodniejszych opcji opieki medycznej, w tym opcji samodzielnego kierowania się do poszczególnych specjalistów takich jak fizjoterapeuta, podolog czy badania słuchu, które nie wymagają wizyty u lekarza rodzinnego. 

 

Dr Borowicz przyznaje, że posiadanie zespołu z dodatkową wiedzą specjalistyczną w przychodni rodzinnej jest bardzo korzystne dla pacjentów:

„Oznacza to, że możemy pomóc pacjentom z wieloma różnymi problemami – takimi jak kontuzje sportowe, zdrowie psychiczne i czy ogólny dobrostan – i zapewnić im odpowiednie wsparcie bez konieczności ciągłego odwiedzania lekarza rodzinnego. Zespół recepcyjny w przychodni lekarza rodzinnego jest specjalnie przeszkolony, aby móc skierować pacjentów do najlepszego specjalisty, który zajmie się ich problemami. Pytania, które zadają są ukierunkowane w taki sposób, żeby zrozumieli, z jakim problemem się borykajmy i z kim powinniśmy się spotkać”. 

 

Aby uzyskać pomoc w swojej przychodni lekarskiej, pacjenci mogą skontaktować się z nią za pomocą formularza na swojej stronie internetowej, telefonicznie lub osobiście. Niezależnie od tego, w jaki sposób zdecydujesz się z nimi skontaktować, zespół w Twojej przychodni zadba o to, abyś otrzymał potrzebną opiekę.

 

Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź nhs.uk/GPservices.

 

KONTAKT / AUTOR
Margaret A. Szwed
Właścicielka
Lejdiz Online
789 580940
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.